poniedziałek: | 8:00 - 16:00 |
wtorek: | 8:00 - 18:00 |
środa: | 8:00 - 16:00 |
czwartek: | 8:00 - 16:00 |
piątek: | 8:00 - 14:00 |
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego należyzapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu i realizacji zadań wynikających z funkcji Prezydenta Miasta, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów statutu i regulaminów oraz innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu;
2) prowadzenie rejestru zarządzeń i poleceń Prezydenta oraz poleceń Sekretarza Miasta;
3) nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie;
4) przygotowywanie posiedzeń Kolegium Prezydenta Miasta;
5) prowadzenie rejestrów pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Prezydenta;
6) prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu;
7) prowadzenie spraw kadrowych kierowników jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół i innych jednostek oświatowo-wychowawczych;
8) prowadzenie spraw z zakresu służby przygotowawczej,
9) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu i uprawnionych członków ich rodzin oraz emerytów i rencistów- byłych pracowników Urzędu;
10) prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków komisji Rady Miasta;
11) opracowywanie sprawozdań dla Rady Miasta z działalności Prezydenta we współpracy
z innymi Wydziałami;
12) realizacja zadań dotyczących organizacji i załatwiania skarg i wniosków mieszkańców;
13) obsługa interesantów w zakresie kompleksowej informacji dotyczących spraw z zakresu informacji publicznej i działalności merytorycznej jednostek organizacyjnych Urzędu;
14) współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendów;
15) administrowanie budynkami Urzędu;
16) prowadzenie spraw finansowych związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem Urzędu;
17) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia Urzędu;
18) prowadzenie archiwum zakładowego,
19) prowadzenie kancelarii – przyjmowanie i rejestracja korespondencji, zapewnienie obsługi pocztowej i kurierskiej oraz dostarczanie na terenie Miasta Bydgoszczy korespondencji Urzędu Miasta,
20) obsługa głównego konta poczty elektronicznej Urzędu Miasta –urzad@um.bydgoszcz.pl oraz skrzynki elektronicznej ePUAP,
21) realizacja zadań dotyczących petycji,
22) obsługa ratuszowej infolinii 08008004040 oraz centrali telefonicznej Urzędu,
23) prowadzenie spraw w zakresie administracyjnym związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi,
24) zapewnienie obsługi w sekretariacie Zespołu Prawnego w trakcie nieobecności samodzielnego stanowiska ds. administracyjno-technicznych.